Autor |
Wiadomość |
denim
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Jazda w grupie - poradnik |
|
Może oczywiste ale zebrałem takie tam przemyślenia na temat jazdy w grupie podczas treningu od tych, którzy mają doświadczenie. Myślę, że podczas treningu przyda się.
Wachlarz pojedynczy:
-jedziemy zawsze pojedynczo
-krótkie równe zmiany
-jeżeli ktoś ma dać zmianę wolniejszą spręża się żeby utrzymać prędkość i szybko schodzi ze zmiany
-jeżeli ktoś ma problem od razu nie wychodzi na zmianę jeżeli są to chwilowe problemy, krzyczy zwolnijcie(czasami wystarczy zwolnić o 1km/h żeby dać odetchnąć takiej osobie) nie umierajcie cichą śmiercią.
-szanujemy kolegów koleżanki którzy dają z nami zmiany
-nie podpalamy się
-zawsze patrzymy od której strony wieje wiatr i na tą samą stronę schodzimy
-pierwsza osoba nie ścina zakrętów pamięta że za nią jadą kolejne na zakładkę
-patrzymy przed siebie, nie pod własne koła
-bierzemy odpowiedzialność za innych, żeby mogli nam zaufać i jechać bez stresu blisko na kole
Jazda parami:
- jedziemy zawsze obok siebie parami po dwie osoby
- dwie osoby w parze zawsze jadą miej więcej 15-25 cm od siebie(licząc kierownicę)
- odległość między parami przednie - tylne koło wynosi 10-20cm
- unikamy szarpania zbytniego hamowania ponieważ tworzy się efekt harmonijki i najeżdżamy na siebie dodatkowo osobom jadącym z tyłu zadajemy niepotrzebne sprinty.
- zawsze osoba silniejsza w parze dostosowuje tempo do osoby słabszej(jeżeli ktoś komuś zaciągnie w parze, to jest w kolarstwie odebrane jako brak szacunku i zniewaga)
- osoba nieparzysta jedzie na samym końcu
- gdy schodzimy ze zmiany, zawsze najpierw przyśpieszamy, żeby druga para nie liznęła koła... następnie odbijamy w bok(jeżeli jest ruchliwa droga obydwie osoby z pary schodzą ze zmiany do prawej strony)
- gdy wychodzimy na zmianę nie przyśpieszamy To osoby schodzące ze zmiany mają zwolnić gdy znajdą się bardziej z boku.
- gdy schodzimy ze zmiany, nie szukamy szczęścia gdzie go nie ma czyli kręcimy się z boku całej grupy. Jak najszybciej zjeżdżamy na sam koniec.
- pod górę zawsze zwalniamy
- z góry zawsze pierwsza para nadaje tempo, mocno pedałuje z wyczuciem żeby inni nie musieli hamować i najeżdżać na innych
- gdy chcemy odwrócić się do tyłu, opieramy rękę na ramieniu naszej pary żeby zachować bezpieczną odległość
- hamujemy tylko w ostateczności
- przeszkody omijamy, nie hamujemy
- nie wykonujemy gwałtownych ruchów na boki
- sygnalizujemy dziury
- gdy ktoś zostaje z tyłu krzyczymy
- gdy ktoś ma problem techniczny zatrzymujemy się
- po postojach jak najszybciej ruszamy i formujemy pary, tak żeby nam to zajęło 200-300m a nie najbliższe 5km
- osoby które odstają na zakrętach lub innych przeszkodach, w jak najszybszy sposób dochodzą grupę
- gdy zatrzymujemy się, zmieniamy kierunek, pokazujemy dziury, czy inne takie. Krzyczymy i pokazujemy kierunek ręką. Każda para przekazuje kolejnej
- przekazujemy informacje od zbliżających się samochodach
- gdy widzimy że osoba w parze ma kłopot z utrzymaniem tempa lekko podpychamy ją
- bardzo ważne nigdy nigdy na podjazdach nie wyprzedzamy innych, nikogo to nie obchodzi że z prędkości 14km/h przyśpieszycie na 17km/h. (zróbcie to podczas wyścigu gdy jest prędkość na podjeździe 27km/h i podkręćcie na 37km/h) więc przy treningach wytrzymałościowych nie popisujemy się
- nigdy nie wolno łamać szyku, rozwalać par
- gdy przychodzi długi podjazd wtedy dopiero rozdzielamy się i każdy wjeżdża swoim tempem! Na szczycie pierwsze osoby zawracają i zjeżdżają do ostatnich które jeszcze podjeżdżają. Tak żeby na szczycie nie stać w ogóle i od razu zacząć zjazd wszyscy razem
|
|
Wto 16:40, 01 Gru 2015 |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|